TARTÓSSÁG ÉS TELJESÍTMÉNY
A Sumitomo Rubber Industries, Ltd. intenzív módon foglalkozik azzal a kérdéssel, hogy hogyan járulhat hozzá az abroncsgyártás során a globális környezetvédelemhez. Ezzel kapcsolatban központi téma az üzemanyag-megtakarítás, a megújuló erőforrások használata és a meglévő erőforrások takarékos felhasználása. A FALKEN abroncsok minden összetevőjét és feldolgozási lépését ezen szempontok szem előtt tartásával vizsgálják meg és optimalizálják újra és újra. Ebben fontos szerepet játszik a bioszintetikus mechanizmusok kutatása az egész világon, ideértve az abroncsok nanostruktúráját is. Így válik lehetővé az, hogy a környezetbarát módon kinyert natúr kaucsukból tartós csúcstechnológiai terméket hozzunk létre.
MIKROSZKOPIKUS ELEMZÉSI TECHNIKA
A pontos képadatok, melyek az abroncsok molekuláris struktúráinak mikroszkopikus elemzéséből származnak, mostanra a jövőbeli anyagkeverékek fejlesztéséhez is felhasználhatók. Például olyan új keverékekhez, melyek jobb üzemanyag-hatékonysághoz és kopásállósághoz vezetnek. Ezen tudás komoly potenciállal rendelkezik a fejlesztési folyamatok optimális és jóval gyorsabb megvalósításához. Ezen elemzési technikával már sikerült megfigyelni a kénes hálószerkezetek durva és finomabb területeit a kaucsukon belül. Ezen struktúrák részletei mindeddig nem voltak ismeretesek. Feltételezhető, hogy a kénes hálószerkezetek által képzett struktúrák, melyeknek a kaucsuk az elaszticitását köszönheti, a kaucsuk szilárdságával és a kaucsuk tulajdonságainak időbeli leépülésével is kapcsolatban állnak.
GYROBLADE
Mit szólna ahhoz, ha a jövőben az abroncsdefektek végleg a múlté lennének. A FALKEN Gyroblade mindezt lehetővé teszi. Egy teljesen új, légmentes abroncstechnológiáról van szó, mely nem csak a defekteket akadályozza meg, de feleslegessé teszi az abroncs pumpálását és a légnyomás folyamatos felügyeletét is. Cégünk a kényelmes és biztonságos mobilitás teljesen új dimenzióit kínálja.
Az SRI egyik további fejlesztése a légtöltés nélküli gumiabroncs. Gyroblade gumiabroncsainkat jelenleg Japánban, golfkocsikon tesztelik tartós, alacsony karbantartási igényű megoldásként.
RUNFLAT TECHNOLÓGIA
Ha egy hagyományos abroncsból szivárog a levegő, alakja elkezd deformálódni a felnin, ami által hő képződik, amely nagyon rövid idő alatt kárt tesz az abroncsban. A Sumitomo Rubber Industries az 1970-es években megoldást fejlesztett ki a probléma kezelésére, és bevezette a világ első, „vészüzemmóddal” ellátott runflat abroncsát. A runflat abroncsok megerősített oldalfala csökkenti a deformálódást, ha az abroncs sérül vagy defekt lép fel; ezért legalább további 80 km-t vezethet legfeljebb 80 km/órás sebességgel. A Falken Runflat abroncsok ötvözik ezt a „vészüzemmódot” és a legjobb teljesítményt minden területen. A runflat abroncsokat csak abroncsnyomás-figyelő rendszer megléte esetén lehet felszerelni és használni, mert a rendszer defekt esetén jelzést ad a vezetőknek. (Csak guminyomás ellenőrző rendszerrel rendelkező járművekre.)
NEO-TO1 gyártási folyamatunk segít az új technológiák kifejlesztésében a fokozott mobilitás érdekében. Defekttűrő abroncsaink ezáltal könnyebbek lettek, és jobb termékjellemzőkkel rendelkeznek. Ezek az oldalfalon lévő FEXM logóról egyértelműen felismerhetők.
TYRE INTERNAL POWER GENERATION TECHNOLOGY
Mint az a nevéből is látható, a Tyre Internal Power Generation Technology során az abroncs rotációja során elektromos energia keletkezik, mely a periféria abroncsszenzorokhoz kerül továbbadásra. A statikus villamosság, mely az abroncsok rotációja során keletkezik, az áramszabályozó kör feltöltésére kerül felhasználásra. Ez ugyanakkor egy külső szenzort aktivál és azt árammal látja el. Ehhez a súrlódási energia kinyerésében résztvevő struktúrák és anyagok szintén optimalizálásra kerültek a létrehozott teljesítmény jelentős javítása érdekében.
Az SRI verifikációs tesztjei azt mutatták, hogy a rendszer egy 50 km/h abroncssebesség esetén 800 µW feletti teljesítményt kelt. Ez az energiamennyiség elegendő ahhoz, hogy egy külső szenzort további áramforrások nélkül aktiváljanak. Ezzel biztosítható a Bluetooth Low Energy átvitel. A technológia komoly potenciállal rendelkezik jövőbeli alkalmazásokhoz, mint például autonóm járművek használata során. Mindeddig ugyanis a szenzoros készülékek akkumulátorainak korlátozott élettartama volt az egyik legnagyobb akadály az abroncsszenzoros technológiák megvalósítása előtt. Ezzel a technológia fontos alapkövét képezi a „Sensing Core Technology” bevezetésének útján, mely igazi mérföldkő a jövő mobilitásához.
A technológiát jelenleg jövőbeli termékekben való felhasználás céljából tesztelik.
CORE SEAL TECHNOLOGY
A CORESEAL technológia meggátolja a szúrási sérülések miatti levegőveszteségeket. Ezzel egy egyszerű megoldás arra, hogy abroncskárok esetén is mobilok maradjunk. A technológia alapját az abroncs belsejében található tömítőanyag képezi, mely különösen sűrűn folyó és nagy tapadóképességű. Ha az abroncsok a futófelület területén károsodnak, például egy a profilon áthaladó csavar, szög vagy más idegen tárgy miatt, – melynek átmérője akár öt milliméter is lehet, – a tömítőanyag azonnal a károsodott területre folyik és meggátolja a további levegőveszteséget. Ezzel a CORESEAL nem csak a biztonságot növeli az abroncs töltőnyomásának megtartásával, hanem energia- és forrásmegtakarításokhoz is vezet, mivel a pótkerék nem fogja rontani a jármű energiamérlegét. Egy abroncslevegő ellenőrzőrendszer (RDKS) használata a CORESEAL abroncsok használata során mindenképpen javasolt, akárcsak egy abroncsspecialista általi azonnali bevizsgálás elvégeztetése is.
A CORESEAL technológiát már a legújabb négyévszakos EUROALL SEASON AS210 gumiabroncsokban is alkalmazzák. A futófelület kilyukadásából eredő légnyomásveszteség ezáltal megszűnik. Ez pedig szükségtelenné teszi a pótkerék használatát